Hadis Riwayat Bukhari & Muslim

Thursday 17 October 2013

أنا سعيدة



Aku bahagia berdamping dgn shbt2 yg solehah

Aku bahagia mendapat “’likes” daripada shbt2 yg sama2 fikrah & bersusah payah dlm perjuangan

Aku bahagia ada shbt2 yg selalu mengingat & menghantar tazkirah2 ringkas, supaya aku x leka dgn tipudaya dunia

Aku bahagia aku pernah diziarahi oleh akak2 senior yg hebat berkata-kata & petah berbicara

Aku bahagia dapat melihat muka pensyarah2 Arab, mendengar kalimah Arab walaupun aku tidak berkesempatan bersua dgn Nabi Muhammad S.A.W

Aku bahagia berjumpa dgn shbt2 yg punyai semangat,  pengorbanan yg tinggi memikirkan keadaan umat sekarang & punyai idea2 yg bercambah utk menyelesaikan masalah umat

Aku SANGAT BAHAGIA memiliki seorg abah yg selalu memberi nasihat & kata2 perangsang, & selalu mengajak aku pergi ke masjid, mendengar ceramah agama, walaupun aku tahu abah sgt sibuk dgn hal2 yg lain

Aku SANGAT BAHAGIA juga memiliki ibu yg selalu mengingatkanku belajar bersungguh-sungguh





Alhamdulillah ya Allah kerana mengurniakan aku insan2 yg taat kepada Engkau..mereka sumanya hebat..aku tahu itu suma adalah kurniaan & pinjaman sementara shja..sungguh, aku mahu menjadi seperti mereka..^_^

No comments:

Post a Comment